Master în Politica învățământului superior: Teorie și practică (Ma-Hep) - Formarea cadrelor didactice
Online
DURATA
2 up to 4 Semesters
LIMBI
Engleză
RITM
La zi, Part time
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
Solicitați taxe de școlarizare
FORMAT DE STUDIU
Învățământ la Distanță
Introducere
Masterul Interuniversitar Inter-Departamental acordă o diplomă de studii postuniversitare (MSc) în Politica învățământului superior: Teorie și practică (MaHep).
Masteratul are două specializări:
- Planificare strategică și asigurarea calității
- Învățământul profesorilor
Durata MaHep este de două semestre academice sau 60 ECTS. Durata maximă este de patru (4) semestre.
Participarea la toate activitățile educaționale este obligatorie și constituie o condiție prealabilă pentru evaluarea studenților.
MaHep este implementat la distanță. Locul de desfășurare a examenelor este Patras și Universitatea din Patras.
Programul de studii include trei module în primul semestru, fiecare corespunzând la 9 ECTS sau un total de 27 ECTS și un seminar de reflecție științifică (Colloquium) corespunzând la 3 ECTS. Al doilea semestru se referă la teza de disertație.
Scopuri și obiective
Subiect
Subiectul programului de masterat este învățământul superior. Mai precis, învățământul superior ca instituție socială și ca domeniu de dezvoltare și aplicare a politicilor la nivel național, european și mondial și politica învățământului superior ca ramură științifică independentă a politicii educaționale și a științelor educației. Alegerea învățământului superior ca obiect de studiu al masteratului ar trebui considerată ca fiind evidentă, având în vedere importanța pe care o are astăzi la nivel global pentru dezvoltarea și progresul social, economic, tehnologic și cultural. În orice caz, acesta este motivul pentru care învățământul superior se află astăzi în centrul interesului atât din punct de vedere politic, cât și științific. În special la nivel european, crearea Spațiului european al învățământului superior ca finalizare a Procesului de la Bologna conturează un nou cadru internațional pentru funcționarea și dezvoltarea învățământului superior și creează cerințe și ambiții sporite pentru viitor.
Primul program postuniversitar cu acest subiect în Grecia
Tocmai în acest context a fost dezvoltată inițiativa de creare a unui program postuniversitar în Grecia care să se concentreze asupra învățământului superior. Acesta este primul program postuniversitar cu acest subiect din Grecia. Deși există programe postuniversitare care se referă la diferite elemente și expresii ale politicii educaționale și ale științelor educației în general, niciunul nu este specializat în politica învățământului superior. Din acest punct de vedere, prezenta inițiativă urmărește să creeze un program de pionierat în Grecia.
Galerie
Studenți ideali
Target Group
Principalele grupuri țintă vizate de acest program postuniversitar sunt:
- Profesori actuali și/sau viitori care ar dori să se specializeze în probleme legate de dezbaterea teoretică și practică privind profilul dorit al profesorului și condițiile de constituire a acestuia (educație: inițială și pe tot parcursul vieții). Scopul este de a lega dezbaterile europene și internaționale relevante în perspectiva formării Spațiului European al Educației. În special, specializarea dorește să formeze experți în formarea profesorilor, creând o masă critică de cadre didactice care să poată negocia rațional și la zi condițiile identității lor științifice, dezvoltării lor profesionale și autonomiei acestora.
- noii absolvenți ai diverselor discipline care sunt interesați să se specializeze într-o anumită temă fie să urmeze o carieră științifică prin continuarea unor studii doctorale cu perspective de cercetare/academice, fie să dobândească perspective relevante de angajare ca profesioniști cu constituția științifică a domeniului (formarea profesorilor); dat fiind că evoluţiile actuale creează condiţii pentru o remodelare radicală a profesorului de învăţământ şcolar atât la nivel ştiinţific, cât şi la nivel de lucru.
Curriculum
Semester 1
- Modulul 1: Cadrul european și grecesc al învățământului superior (9 ECTS)
- Modulul 2: Contextul istoric – Dimensiunea socială a învățământului superior (9 ECTS)
- Modulul 3: Formarea profesorilor: teorie și practică (9 ECTS).
- Colocviu (3 ECTS)
Semester 2
Dizertație (30 ECTS) (25 ECTS + 5 ECTS metodologie de cercetare).
Rezultatul programului
Studenții absolvenți vor fi capabili să:
- Discutați aspecte analitice, critice și comparative referitoare la SEIS și la sistemul grec de învățământ superior (GHES), atât în ceea ce privește constituția, cât și dezvoltarea lor
- Argumentați asupra diferitelor aspecte individuale atât ale SEIS, cât și ale GHES, distingând convergențele și divergențele
- Formulați argumente raționale privind relația dintre SEIS și piața muncii
- Discutați critic despre dezvoltarea istorică a GHES
- Argumentați asupra dezvoltării istorice a instituției „universitare”.
- Discutați despre dezvoltarea istorică a universității grecești
- Analizați dimensiunile sociale ale universității
- Relaționați universitatea cu alte priorități globale
- Luați o abordare critică a constituirii viziunii și misiunii universității
- Negociați problema internaționalizării
- Analizați și argumentați critic istoria profesiei de profesor pe baza experienței internaționale și grecești
- Negociați și abordați istoria formării profesorilor atât la nivel internațional, cât și în Grecia
- Explicați și prezentați sintetic mizele și provocările departamentelor universitare de formare a profesorilor
- Ei pot participa în mod rațional și creativ la dezbaterea actuală privind formarea profesorilor, atât în forma sa inițială, cât și în cea continuă
- Documentați importanța stagiului și interpretați valoarea acestuia
- Să fie capabil să dea o detaliere a problemei dezvoltării profesionale și autonomiei profesorului
- Discutați despre învățarea pe tot parcursul vieții și despre rolul educatorilor de adulți
- Amintiți-vă și citați metode și tehnici de cercetare
- Identificați, selectați și indicați metodele și tehnicile de cercetare
- Manipularea și aplicarea metodelor și tehnicilor de cercetare
- Contrastează, explică și argumentează metodele și tehnicile de cercetare
- Să fie capabil să înțeleagă rațiunea din spatele metodelor de cercetare cantitativă și calitativă
- Să poată explica de ce metodologia de cercetare aleasă este adecvată
- Să fie capabil să distingă de ce și când sunt utilizate ambele tipuri de cercetare.