
Master în Management de proiect în Lucrări de construcții cu BIM
Milan, Italia
DURATA
1 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 4.000
FORMAT DE STUDIU
Învățământ la Distanță
Introducere
Acest master de specializare combină unitățile didactice ale masterului de specialitate „Managementul de proiect în lucrări de construcții” cu unitățile didactice ale masterului de specialitate „Manager BIM”. BIM (Building Information Modeling) este un instrument din ce în ce mai important pentru gestionarea corectă a fazei de proiectare, șantiere, lucrări extraordinare de întreținere etc., indiferent de dimensiunea și complexitatea intervenției în cauză. Cunoașterea tendințelor de digitalizare din sectorul construcțiilor și utilizarea lor cu înțelepciune, urmărind performanțe mai bune și calitate mai ridicată a muncii, devine din ce în ce mai importantă pentru managerii de proiect din sectoarele civil și de infrastructură. Din acest motiv, acest master de specializare va oferi un număr mai mare de ore de predare (în comparație cu fiecare dintre cele două mastere de specializare dedicate respectiv PM și BIM) repartizate atât în primul semestru (noiembrie-martie), cât și în semestrul II (aprilie). -octombrie), înlocuind perioada de stagiu care nu este necesară. Fiecare student urmează să își scrie teza de master, care va fi predată la Școala de Master și susținută pentru a obține diploma de Politecnico di Milano.
În cele din urmă, toate instrumentele de PM, cum ar fi PMI (Project Management Institute) și IPMA (International Project Management Association), certificarea NEBOSH HSE în managementul siguranței proceselor, toate informațiile necesare pentru a deveni un lider de proiect al centurii verzi, împreună cu medico-legalul principiile de inginerie și managementul contractelor FIDIC vor fi extinse în continuare și vor fi făcute și mai utile prin utilizarea software-ului BIM (Building Information Modeling) pentru proiectare arhitecturală, proiectare structurală, proiectare a instalațiilor și administrarea instalațiilor.

Master în modul e-Learning
Fiecare student va avea acces la propriul său cont personal pe platforma Moodle e-learning (care este una dintre cele mai utilizate platforme la nivel mondial pentru învățarea de-a lungul vieții online). Aici studentul va găsi toate videoclipurile lecțiilor în streaming, tot materialul didactic descărcabil în fișiere pdf, calendarul lecțiilor și contactele tuturor profesorilor.
Prin propriul său cont personal, fiecare student va putea urma lecțiile în două moduri: Calea sincronă, în timp ce lecțiile vor fi făcute în clasă, iar elevul va putea participa ca și cum ar fi fost prezent; și Calea asincronă după videoclipurile lecțiilor, materialul didactic și contactele profesorului vor fi încărcate pe platformă și vor rămâne la dispoziția tuturor studenților la fiecare oră din zi, în fiecare zi a săptămânii, și pe toată durata stăpânului.
Prin urmare, chiar și după încheierea lecțiilor, toți studenții vor avea la dispoziție multe alte luni pentru a-și accesa conturile personale pe platformă și pentru a se adânci atât de adânc pe care le consideră necesare și utile în conținutul tuturor lecțiilor. Până să-și scrie și să-și apere teza de master și, în final, să absolve.
Admitere
Curriculum
Module didactice
Fundamentele ingineriei managementului:
Unitatea își propune să apropie elevul de fundamentele ingineriei de management. În special, accentul se va concentra pe contabilitatea externă - bilanț cu documente aferente, operațiuni de contabilitate elementare, citirea bilanțului și indicii - pe contabilitatea internă - controlul managementului și tehnicile principale, soldul pe termen scurt și analiza de echilibru. Se acordă atenție și evaluării investițiilor, DCF și metodelor de evaluare non-DCF; asigurarea planificării lanțului de aprovizionare - logistica, producția, evaluarea și planificarea furnizorilor și ciclul de control; în sfârșit pe managementul de proiect - organizarea pe proiecte, tehnici de control reticular, planificare și re-planificare.
Curs NEBOSH International General Certificate:
Unitatea își propune să ofere abilități tehnice de evaluare a riscurilor, identificarea măsurilor preventive, planificarea, proiectarea procedurilor de prevenire sau reducere a riscurilor în timpul executării lucrărilor, identificarea fazelor critice, capacitatea de a coordona activitățile pentru a evita interferențele periculoase, gestionarea situațiilor de urgență (incendiu - accident - cutremur - atacuri - dezastre naturale în general). Unitatea oferă toate informațiile necesare pentru a lua și a trece cu succes examenul pentru a obține certificatul NEBOSH, care este standardul britanic pentru siguranța și amenajarea șantierelor.
O introducere în medierea valorii:
Fiecare persoană / profesionist ar trebui să-și planifice situația financiară așa cum o face o companie: cifra de afaceri corespunde salariului unei persoane, costurile companiei corespund costurilor de viață ale persoanei și ale familiei sale, fcf (flux de numerar gratuit) ale unei companii corespunde numerarului pe care o persoană reușește să îl economisească în fiecare lună. La fel cum o companie trebuie să-și investească fcf-ul pentru a crește, la fel și o persoană trebuie să știe să investească economiile sale pentru a genera o situație financiară solidă și sigură pe termen lung. Pentru a atinge un astfel de obiectiv, este utilă o strategie de investiție în valoare medie.
Certificare de management de proiect PMI (CAPM® e PMP®):
Unitatea își propune să pregătească studenții pentru a obține certificările prestigioase emise de PMI®, ajutând la înțelegerea abordărilor, metodelor și tehnicilor fundamentale ale Ghidului PMBOK®. Cursul este structurat pe module și include zile de clasă și exerciții pentru aplicarea tehnicilor. Cursul este valabil ca pregătire obligatorie pentru eligibilitatea la examenele CAPM® și PMP®.
Certificare IPMA® International Project Management (Nivel D, Nivel C, Nivel B, Nivel A):
Unitatea își propune să formeze studenții conform modelului de competențe IPMA (International Project Management Association) numit ICB® (Individual Competence Baseline).
Pe lângă abilitățile tehnice și metodologice ale premierului, ICB îi acoperă și pe cei definiți drept „comportamentali” și „contextuali”.
Modelul IPMA oferă 15 abilități comportamentale pe care PM trebuie să le dezvolte, precum și cele de natură tehnică. Leadership-ul are ca rezultat orientare, deschidere, negociere, fiabilitate, conflicte și managementul crizelor sunt câteva dintre abilitățile comportamentale care sunt tratate în cadrul acestei unități de predare.
Unitatea oferă, de asemenea, discuția despre elemente definite drept „contextuale” care completează abilitățile unui PM (finanțe, juridice, hsse, tehnologie, afaceri, organizare permanentă etc.).
Cursul oferă posibilitatea de a accesa certificarea IPMA de nivel D, care nu necesită condiții prealabile de experiență de lucru sau niveluri superioare, dacă participantul îndeplinește condițiile de experiență de lucru.
Lider de proiect Lean Six Sigma Green Belt:
Modelul organizațional Lean și metodologia de rezolvare a problemelor Six Sigma reprezintă două instrumente importante pentru toate acele companii care doresc să-și îmbunătățească performanța, introducând astfel un program de îmbunătățire continuă pentru forța de muncă. Formarea Green Belt Project Leader permite participanților la curs să desfășoare proiecte de îmbunătățire în cadrul companiilor și, în același timp, să-și dezvolte propriile abilități de management de proiect. Proiectele Lean Six Sigma îmbunătățesc procesele de afaceri și oferă oportunitatea de a dobândi abilități interfuncționale esențiale pentru ocuparea unor roluri manageriale. Nu este o coincidență că General Electric, una dintre companiile care au contribuit în primul rând la dezvoltarea metodologiei Six Sigma, a folosit această cale de formare pentru a-și face managerii să crească și să se perfecționeze. Abilitățile de management și analiză a datelor dobândite printr-un curs Green Belt Project Leader sunt cheia pentru atingerea unor niveluri ridicate de competitivitate și, împreună cu digitalizarea, oferă principalele elemente de bază ale Industriei 4.0.
Evaluarea și valorificarea imobilelor:
Unitatea este împărțită în două părți principale.
Primul, care se ocupă de evaluarea imobiliară, este alcătuit din patru module organizate în două părți:
- cadrul problemei, din punct de vedere tehnic, economic și managerial;
- studii de caz, la fel de documentate și prezentate de reprezentanți ai unor companii cunoscute din sectorul imobiliar.
A doua parte a cursului tratează instrumentele și metodele de valorificare imobiliară. Această parte vizează prezentarea procesului de valorizare a proprietății imobiliare, ilustrarea metodologiilor și a mijloacelor tehnice, economice și manageriale care pot conduce la cele mai bune practici și rezultate.
Unitatea este sponsorizată de Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS).
Unitatea va fi deținută de profesori ai Politecnico di Milano, de unii experți din sectorul imobiliar și va beneficia de contribuția reprezentanților de frunte ai unora dintre cele mai importante companii și / sau organizații care activează în sectorul imobiliar (CBRE și Generali Real Estate, Beni Stabili Siiq, Generali Real Summer și Royal Value Sgr.)
Cum să devii manager de proiect certificat:
Noul cod de achiziții, Ghidul ANAC nr. 1, nr. 2 și nr. 3, și schema DPCM pentru definirea cerințelor tehnice și organizatorice pentru înscrierea în lista posturilor contractante calificate (art.38, alin.2). din Decretul Legislativ 50 din 2016) din februarie 2018, subliniază de fapt importanța activităților de management de proiect atât pentru RUP, cât și pentru profesioniștii implicați în lucrări civile și de infrastructură și/sau servicii de inginerie și arhitectură.
Și de aceea există posibilitatea de a fi certificat ca manageri de proiect în conformitate cu Legea 4/2013 și Standardul UNI 11648:2016 și este înregistrat în lista Accredia corespunzătoare.
Dar cum poți deveni manager de proiect certificat conform legii și standardelor menționate mai sus? Desigur, procesul pentru potențialii candidați este adesea confuz; care sunt pașii care trebuie parcurși pentru a obține această certificare, care este calea optimă de urmat și ce perspective poate oferi o certificare de management de proiect?
Acest modul didactic își propune să ofere toate informațiile necesare pentru participarea adecvată la examen pentru așa-numita „certificare terță parte” a managementului de proiect în conformitate cu Legea 4/2013 și UNI 11648: 2016. Acest examen urmează să fie realizat de un Corp de certificare recunoscut oficial și acreditat de Accredia. PM-urile certificate vor fi înregistrate în registrul Accredia corespunzător, conform prevederilor legale.
Această unitate introduce mai întâi studenții în lege și în reglementări. Profesorul va explica cu documentație adecvată motivele pentru care este convenabil să deveniți un manager de proiect certificat și să fiți incluși în lista corespunzătoare de Accredia, atât pentru OR, pentru profesioniști, pentru companii de inginerie, cât și pentru companii în general. De fapt, în toate acele contracte gestionate cu criteriile celei mai avantajoase oferte economice, atât pentru lucrări de construcții, cât și pentru servicii de arhitectură / inginerie, punctajele alocate aspectelor organizaționale în orice ofertă tind să fie mai mari dacă și atunci când sunt certificate certificate manager de proiect sunt implicati.
În cele din urmă, în scopul alinierii adecvate cu un curs despre managementul proiectelor în domeniul lucrărilor civile și infrastructurale, profesorul va discuta despre studii de caz în care profesorul însuși a fost manager de proiect sau consultant pentru activități de management de proiect. Aceste studii de caz sunt menite să ofere studenților cunoștințe practice care s-ar putea dovedi a fi foarte utile în timpul examenului pentru a deveni un manager de proiect certificat.
Introducere în gestionarea contractelor pentru contractele FIDIC (online):
Acest curs va descrie în detaliu toate aspectele contractelor FIDIC care sunt relevante pentru gestionarea contractelor. Va fi o „abordare practică” în cazuri reale, cu profesioniști cu experiență internațională. Pe parcursul acestui curs vor fi ilustrate anumite aspecte ale managementului riscului.
Elevii vor învăța:
- Generalități pentru toate modelele FIDIC ale condițiilor contractului.
- Concentrați-vă pe contractele de model FIDIC: suita Rainbow, edițiile 1999 și 2017, condițiile contractului, alegerea modelului.
- Norme privind achizițiile publice, pregătirea ofertelor, precalificarea, postcalificarea.
- Părțile și inginerul, rolurile și responsabilitățile.
- Clauzele FIDIC 1, 2, 3: definiții, angajator, inginer.
- Clauza 4 FIDIC: contractantul.
- FIDIC clauza 5: Cartea Roșie față de Cartea Galbenă și Argintie.
- Clauza 6 FIDIC: personal și forță de muncă.
- Clauza 7 FIDIC: material vegetal și manopera.
- Clauza 8 FIDIC: început, întârzieri și suspendări. Programul.
- Clauza 10 FIDIC: preluarea angajatorului.
- Clauza 11 FIDIC: defectează răspunderea.
Managementul BIM pentru procesele integrate:
Introducere în BIM (Building Information Modeling) și aplicațiile sale pentru design integrat conștient. Potențialul BIM, stadiul tehnicii și experiențele anterioare sunt ilustrate. Printre subiecte sunt ilustrate Principiile managementului programelor, lanțul valoric al imobiliarelor și rolul TIC, colaborarea la proiecte și Internetul totul. Noile roluri create de BIM, procedurile, Ghidurile BIM, Planul de Execuție BIM. Conducere executivă și managementul schimbării. Panorama ofertei. Crearea RFI și RFP. Procesul de cumpărare. Schimb de informații despre clădiri. Interoperabilitatea datelor (OpenBIM, Building Smart, IFC). Gestionarea datelor și Cloud.
BIM și crearea arhitecturii:
Modelare și interfețe BIM Autodesk cu software de analiză dedicat: Introducere în Revit și instrumente pentru proiectare integrată; Sunt ilustrate potențialul software-ului, modelarea arhitecturală, redactarea lucrărilor grafice, managementul familiilor și instrumentele de bază și restituirea fotorealistă. Sunt prezentate indicații despre modul în care modelele trebuie pregătite astfel încât să existe posibilitatea schimbului corect de date și informații grafice cu alte aplicații specifice.
BIM și eurodeputatul (analiza performanței clădirii):
Revit pentru proiectare integrată: modelare cu utilizarea instrumentelor pentru proiectarea sistemelor Revit și analiza performanței clădirii; proiectare energetică și de mediu. Unitatea didactică ilustrează atât domeniile legate de deputatul parlamentar, cât și părțile legate de modelarea energetică. Abordările vor fi legate atât de utilizarea software-ului Autodesk, cât și de cele mai populare la nivel internațional, ambele potrivite pentru realizarea unei analize statice și dinamice.
BIM pentru evaluarea costurilor in constructii si facility management:
Designul bazat pe BIM este inerent diferitelor dimensiuni ale BIM. Un accent specific este prezentat pe planificarea lucrării, pe configurarea sistemului de informații despre comenzi. Sunt ilustrate, de asemenea, Planul de lucru (BIM 4D), estimarea și gestionarea bugetului (BIM 5D), gestionarea facilităților și a proprietăților (BIM 6D), monitorizarea și controlul proiectelor și gestionarea la distanță a șantierului.
English Language Requirements
Cerințe de admitere la program
Demonstrați-vă angajamentul și disponibilitatea pentru a reuși în școala de afaceri susținând examenul GMAT - cel mai utilizat examen pentru admitere care măsoară gândirea critică și abilitățile de raționament.
Descărcați mini-chestionarul GMAT pentru a obține o aromă a întrebărilor pe care le veți găsi la examen.