Master în Managementul Proiectelor Digitale - Online
INESDI Business School
Informatie cheie
Locația campusului
Online
Limbi Străine
Spaniolă
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță
Durata
12 months
Ritm
Part time
Taxe de școlarizare
EUR 7.200
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Introducere
Managerul de proiect a trecut de la o figură operațională la una strategică, trecând de la definirea diferitelor sarcini de îndeplinit, la conducerea strategică a grupurilor de lucru din cadrul organizației.
În prezent, digitalizarea progresivă a companiilor și ascensiunea internetului ca unul dintre principalele canale de marketing și comunicare au contribuit la apariția așa-numitelor Proiecte Digitale. Un proiect digital poate varia de la dezvoltarea unei aplicații sau a unei pagini web până la implementarea diferitelor instrumente digitale care facilitează eficientizarea diferitelor operațiuni de afaceri. Aceste noi produse, servicii sau procese, în companii, au sporit importanța așa-numiților manageri de proiect digital.
Un manager de proiect digital, ca și un manager de proiect tradițional, trebuie să coordoneze planificarea proiectului, să asigure calitatea fiecăruia dintre livrabile, să le facă ajustările necesare, în funcție de schimbările care pot apărea în mediu și a rezultatelor derivate din indicatorii definiți. , precum si anticiparea potentialelor riscuri, pentru a garanta ca rezultatul final este optim in functie de nevoile clientului. Totuși, spre deosebire de un manager de proiect tradițional, un manager de proiect digital trebuie să fie în fruntea celor mai recente progrese tehnologice, trebuie să cunoască aspectele inerente ale produselor și serviciilor digitale, precum și să înțeleagă fazele cheie din timpul procesului de digitalizare a oricărei organizații.
În acest context, Masterul Inesdi în Managementul Proiectelor Digitale oferă o imagine de ansamblu asupra diferitelor faze esențiale ale procesului de management al proiectelor, aliniată cu noua versiune a PMI PMBOK (ediția a VII-a), aprofundând totodată în managementul proiectelor digitale; răspunzând astfel acestei noi nevoi de afaceri.
Galerie
Studenți ideali
Acest master este conceput pentru manageri de proiect și lideri de echipe de lucru legate atât de produse și servicii tradiționale, cât și digitale; pentru profesioniști din alte domenii care doresc să dobândească cunoștințe specifice despre managementul proiectelor și să obțină o îmbunătățire a poziției lor profesionale; și pentru absolvenții și absolvenții de inginerie tehnică, economie și afaceri și științe care doresc să intre în domeniul managementului de proiect.
Curriculum
Planul de studii se desfășoară pe parcursul a douăsprezece luni, începând din luna mai sau noiembrie a fiecărui an, cu o schemă de zece module care corespund disciplinelor, un proiect final de master care se desfășoară pe tot parcursul anului și două ateliere voluntare. Aceste module sunt împărțite în două blocuri: Bloc I. Management de proiect; Blocul II. Proiecte tehnologice.
Modul/subiect | ECTS |
Bootcamp. Afaceri digitale | 2.5 |
Bloc I. Management de proiect | |
Principii și dezvoltare de proiect | 2.5 |
Managementul echipei și al părților interesate | 5 |
Planificarea proiectului | 5 |
Managementul calitatii si livrarea proiectelor | 5 |
Metrici și luarea deciziilor | 5 |
Incertitudinea proiectului și managementul riscului | 5 |
Modele, metode, metodologii și instrumente | 5 |
Blocul II. Proiecte digitale | |
Adaptare si redefinire in functie de proiecte, produse si organizatii | 5 |
Proiectul digital | 5 |
Managementul proiectelor digitale | 5 |
Proiect final de master | 10 |
Ateliere | |
Workshop 1. Pregătirea pentru certificarea PMP | |
Workshop 2. Fundamentele tehnologiilor web |
Structura și durata Masterului în Managementul Proiectelor Digitale ne permite să asigurăm atingerea obiectivelor specificate anterior. Mai jos veți găsi mai multe detalii despre modulele în care este împărțit acest program și conținutul acestuia:
(Notă: modulele nu sunt afișate în ordinea apariției lor în program, ci mai degrabă pe bloc).
Bootcamp. Afaceri digitale
Acest bootcamp își propune să prezinte studenților afacerile digitale, cum funcționează o companie digitalizată, ce noi modele de afaceri digitale există și cum să promoveze inovația bazată pe platforme digitale.
- Ecosistem digital și impact asupra afacerilor
- Noi modele de afaceri digitale
- De la proiecte tradiționale la proiecte digitale
- Rolul Managerului de Proiect Digital în mediul actual
Bloc I. Management de proiect
Principii și dezvoltare de proiect
Principiile guvernează funcționarea echipelor și organizațiilor; precum și să marcheze dezvoltarea unui proiect. Alinierea corectă a tuturor părților este esențială pentru atingerea obiectivelor stabilite; La fel trebuie dezvoltate cunoștințele despre proiect. Astfel, obiectivul acestui modul este de a aprofunda în diferitele principii care guvernează managementul proiectelor identificate în cadrul PMBOK 7, analizând în același timp diferitele aspecte cheie în dezvoltarea proiectului, precum și rolul părților implicate în acesta. fiecare dintre etapele de viață ale proiectului. Dintre câteva dintre punctele care vor fi văzute, se remarcă următoarele:
- Managementul proiectelor în cadrul managementului organizațional
- Părțile implicate în managementul proiectelor.
- Cele 12 principii ale managementului de proiect
- Dezvoltarea proiectului
- Ciclul de viață al proiectului
- Abordări ale dezvoltării proiectelor
- Etapele definirii proiectului
Managementul echipei și al părților interesate
Rezultatul final al unui proiect depinde de integrarea și conducerea corectă a diferitelor părți implicate în acesta. Conducerea atât a echipelor interne, cât și a grupurilor externe este esențială pentru atingerea obiectivelor stabilite. Motivarea, implicarea, conducerea și optimizarea fluxurilor de comunicare este o parte esențială a proceselor de management de proiect. Astfel, în acest context, obiectivul acestui modul este de a aprofunda în procesele de management atât ale părților interesate, cât și ale echipei care face parte din proiect; și oferă instrumentele și cunoștințele necesare pentru a conduce diferite echipe de lucru.
- Managementul părților interesate
- angajament
- Interacţiune
- Managementul echipelor interne
- Leadership: stiluri și abilități
- cultură
- Echipe de înaltă performanță
- Managementul schimbării
Planificarea proiectului
Planificarea integrează diferitele aspecte legate de organizație, înainte, în timpul și după dezvoltarea unui proiect. Coordonarea corectă a fiecăreia dintre activitățile implicate are un impact direct asupra livrabilului final. Acest modul își propune să aprofundeze diferitele domenii implicate în planificarea proiectelor. Câteva dintre subiectele care vor fi văzute sunt:
- Variabile cheie
- Programul proiectului
- Costurile proiectului
- Resurse umane
- resurse fizice
- Contracte și aspecte legale
- Procesele din cadrul proiectului
- Utilizarea instrumentului: MS Project
Managementul calitatii si livrarea proiectelor
Așteptările în raport cu fiecare dintre livrările care trebuie făcute pe parcursul procesului de dezvoltare a proiectului diferă în funcție de diferitele grupuri de interese. În plus, schimbările constante ale mediului pot duce la redefinirea anumitor aspecte ale unui proiect. În acest context, obiectivul modulului este de a oferi studentului cunoștințele necesare pentru a defini sfera de aplicare a unui proiect și a garanta calitatea acestuia, făcând ajustările necesare în funcție de schimbările din mediu și de nevoile grupurilor de interese. Câteva dintre subiectele care vor fi văzute sunt:
- Rezultatele proiectului
- Sfera de aplicare a proiectului
- Calitatea proiectului
Metrici și luarea deciziilor
Definirea, implementarea și monitorizarea anumitor indicatori cheie este necesară și necesară pentru a obține rezultate optime pentru rezultatul în curs de dezvoltare. Obiectivul acestui modul este de a oferi studentului instrumentele necesare care să îi permită să măsoare rezultatele proiectului, precum și să ia deciziile indicate în orice moment, asigurându-se că se ajunge la produsul/serviciul optim așteptat, conform prevederilor planificare efectuată anterior. Câteva dintre subiectele care vor fi văzute sunt:
- Definiția key indicators
- Domenii de aplicare
- Prezentarea informațiilor
- luarea deciziilor
Incertitudinea proiectului și managementul riscului
Operarea în medii supuse schimbărilor constante obligă companiile să adopte măsuri care vizează gestionarea riscului și incertitudinii, pe parcursul managementului fiecăruia dintre proiectele derulate în acestea. Obiectivul acestui modul este de a oferi cunoștințele și instrumentele necesare pentru a gestiona riscul, ambiguitatea și complexitatea mediului.
Câteva dintre subiectele care vor fi abordate sunt:
- Incertitudine în proiecte
- Ambiguitate în proiecte
- Complexitatea proiectelor
- Volatilitatea proiectelor
- Riscul în proiecte
Modele, metode, metodologii și instrumente
Există diferite modele, metode, metodologii și instrumente care contribuie la managementul corect al proiectului și care pot varia în funcție de tipul de proiect care este gestionat. Astfel, obiectivul acestui modul este de a aprofunda pe cele mai relevante și de a se concentra pe cele mai importante aspecte ale fiecăruia, astfel încât să favorizeze selecția acestora pe baza variabilelor tratate în modulul „Adaptare și redefinire în funcție de proiect”. produs și organizare.” Câteva dintre subiectele care vor fi abordate sunt:
- Modele:
- Modele de leadership
- Modele de comunicare
- Modele de motivație
- Schimbați modelele
- Alte modele
- Metode de colectare și analiză a datelor
- Metodologii:
- Tradiţional
- Agil. (Scrum, Kanban) și Lean
- Instrumente:
- Management strategic
- Planificare strategica
- Alte instrumente
Blocul II. Proiecte digitale și tehnologice
Adaptare si redefinire in functie de proiect, produs si organizare
Fiecare proiect trebuie să se adapteze la diferite variabile precum tipul de organizație și tipul de produse/servicii. Ținând cont de acest lucru, obiectivul acestui modul este de a influența procesul de personalizare a proiectelor, oferind toate cunoștințele și instrumentele necesare pentru a face acest lucru în conformitate cu standardele care marchează managementul de proiect. Câteva dintre subiectele care vor fi abordate sunt:
- Procesul de ajustare în funcție de diferitele variabile cheie și faze ale proiectului
- Management de proiect pe sector si organizatie
- Management de proiect bazat pe produs
Proiectul digital
Internetul a devenit unul dintre principalele canale de marketing și comunicare disponibile pentru afaceri pentru generația de creștere. Existența acestui canal, precum și evoluția tehnologiei, a favorizat apariția infoproduselor și a produselor digitale precum cărți electronice, cursuri online, aplicații, jocuri video, printre altele. În linii mari, produsele digitale sunt bunuri care sunt achiziționate prin intermediul unui site web care nu au o formă fizică. Dezvoltarea și lansarea produselor digitale prezintă avantaje diferite din punct de vedere al afacerilor. De asemenea, încorporarea progresivă a noilor tehnologii în companii a favorizat digitalizarea transversală a diferitelor zone funcționale ale acestora. Drept urmare, managementul proiectelor legate de acest tip de produse și procese diferă în raport cu managementul proiectelor legate de produse, servicii și procese tradiționale. Acest modul își propune să ofere o viziune holistică asupra diferitelor aspecte care privesc produsele, serviciile și procesele digitale, ca un preludiu al modulului care vizează gestionarea proiectelor digitale. Câteva dintre subiectele care vor fi abordate sunt:
- Transformare digitală
- Aspecte cheie și definirea unui proiect sau produs digital
- Procesul de ideare și dezvoltare a proiectelor digitale. Procese și tehnici de ideare, prototipare și optimizare în proiectarea unui produs sau serviciu digital și generarea unui MVP (produs minim viabil)
- Ciclul de viață al proiectelor digitale
- Lansarea proiectelor digitale.
Managementul proiectelor digitale
Diferitele variabile și acțiuni contemplate în procesul de management al proiectului sunt modificate în funcție de diferite variabile. Una dintre aceste variabile este produsul final sau livrabilul. Acest modul este continuarea modulului „Adaptare și redefinire în funcție de proiect, produs și organizare”. Obiectivul acestui lucru este de a aprofunda în procesul de management al proiectului al cărui produs final este un produs, serviciu sau proces digital. Câteva dintre subiectele care vor fi abordate sunt:
- Definirea si planificarea proiectului digital
- Procesele cheie în managementul proiectelor digitale
- Grupuri de interese în proiecte digitale. Actori și departamente implicate
- Selecția capitalului uman în proiecte digitale
- Incertitudine, viteză și riscuri în proiectele digitale
- Instrumente, metode și modele pentru managementul proiectelor digitale
- Metodologia OKRs (Obiective & Key Results).
Proiect teză de master
În Proiectul Final de Master, studentul va avea opțiunea de a realiza un proiect pentru o companie reală. Puteți face acest lucru pentru propria companie sau puteți alege dintre proiectele propuse de Inesdi.
ateliere de lucru
Workshop 1. Pregătirea pentru certificarea PMI PMP
Certificarea sau acreditarea cunoștințelor dobândite în legătură cu un domeniu specific permite profesionistului să-și îmbunătățească poziționarea pe piața muncii. Una dintre cele mai relevante certificări, în prezent, în domeniul managementului de proiect este certificarea PMP de la PMI. Acest atelier își propune să ajute studentul în pregătirea acestei certificări. Câteva dintre aspectele abordate în atelier:
(Notă: programul este complet aliniat cu PMBOK 7, deci obiectivul acestui workshop este practic și nu teoretic).
- Cerere de înregistrare PMI
- Domenii/Procese de cunoaștere
- Practici
Workshop 2. Fundamentele arhitecturii și tehnologiilor web
Există multe tehnologii, instrumente și stiluri arhitecturale pentru a dezvolta site-uri web și aplicații. Un manager de proiect digital trebuie să aibă cunoștințe de bază despre arhitectura web, dezvoltarea și tehnologiile și modul în care interacționează între ele. De aceea, obiectivul atelierului este de a oferi studenților cunoștințe de bază despre HTML, Java, CSS, PHP
Rezultatul programului
Obiectiv general
Obiectivul general al Masterului în Managementul Proiectelor Digitale este de a oferi studentului cunoștințele și instrumentele necesare pentru managementul proiectelor în diferite organizații și legate de diferite produse; aprofundarea în fiecare dintre domeniile cheie de cunoștințe avute în vedere de PMI în a 7-a ediție a PMBOK; precum și, concentrându-se pe cazul particular al proiectelor digitale.
Obiective specifice
Masterul în Managementul Proiectelor Digitale urmărește următoarele obiective specifice:
- Identificați și aprofundați în cele 12 principii care guvernează managementul proiectelor.
- Diferențiază diferitele faze ale ciclului de viață al unui proiect digital.
- Determinați aspectele cheie în managementul echipei, atât interne cât și externe.
- Aprofundați în diferitele faze și domenii esențiale în procesul de planificare a unui proiect digital.
- Înțelegeți conceptul de livrabil/e de proiect și cunoașteți diferitele cauze sau aspecte care pot afecta modificarea sau redefinirea acestuia/i.
- Definiți KPI-urile necesare monitorizării diferitelor faze avute în vedere în faza de planificare, precum și identificați instrumentele necesare pentru monitorizarea acestora.
- Luați decizii pe baza rezultatelor obținute în timpul procesului de monitorizare a KPI-urilor definiți.
- Identificați diferitele instrumente necesare pentru gestionarea riscurilor, incertitudinii, volatilității și complexității mediului și aplicați-le pentru a reduce impactul negativ care poate fi generat asupra proiectului.
- Înțelegeți conceptul de produs/serviciu digital și adaptați procesul de management al proiectului la acesta.
- Cunoașteți diferitele metode, metodologii, modele și instrumente utilizate în prezent în procesul de management al proiectelor.
Oportunități de carieră
La finalizarea Masterului Inesdi în Managementul Proiectelor Digitale, studentul va putea ocupa posturi precum:
- Director de proiecte naționale și internaționale
- Manager de proiect digital
- Consultant management de proiect
- Director de calitate a proiectului
- Director Office Management Project
- Manager de risc de proiect
- Manager de portofoliu
- Manager program
- Manager echipa de lucru