Master în Managementul Proiectelor și Contractelor în Lucrări de Construcții
Politecnico di Milano - Master School F.lli Pesenti
Informatie cheie
Locația campusului
Milan, Italia
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță
Durata
1 an
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 4.000 / per course
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Oct 2024
Introducere
Scopul acestui master de specializare este de a preda cele mai importante instrumente și tehnici de management al proiectelor și contractelor atât inginerilor, cât și arhitecților. Astăzi este din ce în ce mai important să știm cum trebuie gestionat un proiect de la început până la sfârșit, pentru a optimiza costurile și timpul. În timpul acestui master de specializare, studenții vor fi introduși în teoria managementului de proiect, evaluarea investițiilor și principiile contabilității corporative. Elevii vor primi toate informațiile necesare pentru a susține examenul și pentru a obține certificatele PMI (Project Management Institute) și IPMA (International Project Management Association).
De asemenea, vor primi toate informațiile necesare susținerii examenului și obținerii Certificatului NEBOSH HSE în Managementul Securității Proceselor. Studenții vor primi toate informațiile necesare pentru a deveni Lider de proiect Lean Green Belt, precum și toate informațiile necesare pentru a deveni manageri de proiect certificați în Italia prin Accredia. Pe lângă toate aceste instrumente PM, acest master de specializare va oferi și concepte mai specifice de gestionare a contractelor, reclamațiilor și întârzierilor în lucrările civile și de infrastructură. Nevoia de tehnicieni (ingineri și/sau arhitecți) care devin competenți în gestionarea contractelor și a reclamațiilor și care pot efectua o analiză a întârzierilor în conformitate cu standardele internaționale aplicate în mod obișnuit este din ce în ce mai urgentă în rândul marilor antreprenori generali din Italia și din străinătate. Lumea noastră globalizată cere ca profesioniștii implicați în gestionarea contractelor și a litigiilor să știe să facă față problemelor tehnice complexe și, în același timp, să cunoască aspectele juridice implicate. Este esențial pentru profesioniștii cu experiență pur tehnică să cunoască „regulile jocului” în arena internațională. Prin urmare, aceștia ar trebui să cunoască principiile fundamentale ale dreptului civil și comun, precum și ale arbitrajului internațional, împreună cu cele mai utilizate contracte internaționale (FIDIC, JCT, NEC, AAA) și numeroasele detalii tehnice și juridice complexe în analiză și management. de întârzieri şi variante de construcţie.
Oportunitățile de angajare oferite celor care au dobândit cunoștințele și instrumentele prezentate în cadrul acestui master de specializare sunt multiple și variate: firme de construcții, firme de inginerie, dezvoltatori imobiliari, antreprenori generali, organisme publice etc. Au nevoie și caută permanent proiect. manageri care au studiat în profunzime aspectele juridice utile pentru gestionarea corectă și eficientă a contractelor, reclamațiilor, întârzierilor și litigiilor. Mulți antreprenori generali renumiți, companii de inginerie și mari producători au confirmat deja că sunt extrem de interesați de angajarea de tehnicieni dotați cu abilitățile și cunoștințele pe care acest master de specialitate le va oferi.
Master în Modul e-Learning
Fiecare student va avea acces la propriul său cont personal pe platforma de e-learning Moodle (care este printre cele mai utilizate platforme la nivel global pentru învățarea online pe tot parcursul vieții). Aici elevul va găsi toate videoclipurile lecțiilor în streaming, tot materialul didactic care poate fi descărcat sub formă de fișiere pdf, calendarul lecțiilor și contactele tuturor profesorilor.
Prin intermediul propriului cont personal fiecare elev va putea urma lecțiile în două moduri: Calea Sincronă în timp ce lecțiile se vor face în clasă și elevul va putea participa ca și cum ar fi prezent; iar Calea Asincronă după videoclipurile lecțiilor, materialul didactic și contactele profesorului vor fi încărcate pe platformă și vor rămâne la dispoziția tuturor elevilor în fiecare oră a zilei, în fiecare zi a săptămânii, si pe toata durata stapanului.
Prin urmare, chiar și după încheierea lecțiilor, toți studenții vor avea la dispoziție mai multe luni pentru a-și accesa conturile personale pe platformă și pentru a aprofunda cât de mult consideră necesar și util în conținutul tuturor lecțiilor. Până când își scriu și își susțin teza de master și, în sfârșit, vor absolvi.
Admitere
Curriculum
Module didactice
Bazele ingineriei de management:
Unitatea își propune să apropie elevul de fundamentele ingineriei de management. În special, accentul se va concentra pe contabilitatea externă - bilanț cu documente aferente, operațiuni de contabilitate elementare, citirea bilanțului și indicii - pe contabilitatea internă - controlul managementului și tehnicile principale, soldul pe termen scurt și analiza de echilibru. Se acordă atenție și evaluării investițiilor, DCF și metodelor de evaluare non-DCF; asigurarea planificării lanțului de aprovizionare - logistica, producția, evaluarea și planificarea furnizorilor și ciclul de control; în sfârșit pe managementul de proiect - organizarea pe proiecte, tehnici de control reticular, planificare și re-planificare.
Cursul certificatului general internațional NEBOSH:
Unitatea își propune să ofere abilități tehnice de evaluare a riscurilor, identificarea măsurilor preventive, planificarea, proiectarea procedurilor de prevenire sau reducere a riscurilor în timpul executării lucrărilor, identificarea fazelor critice, capacitatea de a coordona activitățile pentru a evita interferențele periculoase, gestionarea situațiilor de urgență (incendiu - accident - cutremur - atacuri - dezastre naturale în general). Unitatea oferă toate informațiile necesare pentru a lua și a trece cu succes examenul pentru a obține certificatul NEBOSH, care este standardul britanic pentru siguranța și amenajarea șantierelor.
O introducere a mediei valorilor:
Fiecare persoană / profesionist ar trebui să-și planifice situația financiară așa cum o face o companie: cifra de afaceri corespunde salariului unei persoane, costurile companiei corespund costurilor de viață ale persoanei și ale familiei sale, fcf (flux de numerar gratuit) ale unei companii corespunde numerarului pe care o persoană reușește să îl economisească în fiecare lună. La fel cum o companie trebuie să-și investească fcf-ul pentru a crește, la fel și o persoană trebuie să știe să investească economiile sale pentru a genera o situație financiară solidă și sigură pe termen lung. Pentru a atinge un astfel de obiectiv, este utilă o strategie de investiție în valoare medie.
Certificare de management de proiect PMI (CAPM® e PMP®):
Unitatea își propune să pregătească studenții pentru a obține certificările prestigioase emise de PMI®, ajutând la înțelegerea abordărilor, metodelor și tehnicilor fundamentale ale Ghidului PMBOK®. Cursul este structurat pe module și include zile de clasă și exerciții pentru aplicarea tehnicilor. Cursul este valabil ca pregătire obligatorie pentru eligibilitatea la examenele CAPM® și PMP®.
Certificare IPMA® International Project Management (Nivel D, Nivel C, Nivel B, Nivel A):
Unitatea își propune să formeze studenții conform modelului de competențe IPMA (International Project Management Association) numit ICB® (Individual Competence Baseline).
Pe lângă abilitățile tehnice și metodologice ale premierului, ICB îi acoperă și pe cei definiți drept „comportamentali” și „contextuali”.
Modelul IPMA oferă 15 abilități comportamentale pe care PM trebuie să le dezvolte, precum și cele de natură tehnică. Leadership-ul are ca rezultat orientare, deschidere, negociere, fiabilitate, conflicte și managementul crizelor sunt câteva dintre abilitățile comportamentale care sunt tratate în cadrul acestei unități de predare.
Unitatea oferă, de asemenea, discuția despre elemente definite drept „contextuale” care completează abilitățile unui PM (finanțe, juridice, hsse, tehnologie, afaceri, organizare permanentă etc.).
Cursul oferă posibilitatea de a accesa certificarea IPMA de nivel D, care nu necesită condiții prealabile de experiență de lucru sau niveluri superioare, dacă participantul îndeplinește condițiile de experiență de lucru.
Lean Six Sigma Green Belt Lider de proiect:
Modelul organizațional Lean și metodologia de rezolvare a problemelor Six Sigma reprezintă două instrumente importante pentru toate acele companii care doresc să-și îmbunătățească performanța, introducând astfel un program de îmbunătățire continuă pentru forța de muncă. Formarea Green Belt Project Leader permite participanților la curs să desfășoare proiecte de îmbunătățire în cadrul companiilor și, în același timp, să-și dezvolte propriile abilități de management de proiect. Proiectele Lean Six Sigma îmbunătățesc procesele de afaceri și oferă oportunitatea de a dobândi abilități interfuncționale esențiale pentru ocuparea unor roluri manageriale. Nu este o coincidență că General Electric, una dintre companiile care au contribuit în primul rând la dezvoltarea metodologiei Six Sigma, a folosit această cale de formare pentru a-și face managerii să crească și să se perfecționeze. Abilitățile de management și analiză a datelor dobândite printr-un curs Green Belt Project Leader sunt cheia pentru atingerea unor niveluri ridicate de competitivitate și, împreună cu digitalizarea, oferă principalele elemente de bază ale Industriei 4.0.
Evaluarea și valorificarea imobilelor:
Unitatea este împărțită în două părți principale.
Primul, care se ocupă de evaluarea imobiliară, este alcătuit din patru module organizate în două părți:
- cadrul problemei, din punct de vedere tehnic, economic și managerial;
- studii de caz, la fel de documentate și prezentate de reprezentanți ai unor companii cunoscute din sectorul imobiliar.
A doua parte a cursului tratează instrumentele și metodele de valorificare imobiliară. Această parte vizează prezentarea procesului de valorizare a proprietății imobiliare, ilustrarea metodologiilor și a mijloacelor tehnice, economice și manageriale care pot conduce la cele mai bune practici și rezultate.
Unitatea este sponsorizată de Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS).
Unitatea va fi deținută de profesori ai Politecnico di Milano, de unii experți din sectorul imobiliar și va beneficia de contribuția reprezentanților de frunte ai unora dintre cele mai importante companii și / sau organizații care activează în sectorul imobiliar (CBRE și Generali Real Estate, Beni Stabili Siiq, Generali Real Summer și Royal Value Sgr.)
Cum să devii manager de proiect certificat:
Noul cod de achiziții, Ghidul ANAC nr. 1, nr. 2 și nr. 3, și schema DPCM pentru definirea cerințelor tehnice și organizatorice pentru înscrierea în lista posturilor contractante calificate (art.38, alin.2). din Decretul Legislativ 50 din 2016) din februarie 2018, subliniază de fapt importanța activităților de management de proiect atât pentru RUP, cât și pentru profesioniștii implicați în lucrări civile și de infrastructură și/sau servicii de inginerie și arhitectură.
Și de aceea există posibilitatea de a fi certificat ca manageri de proiect în conformitate cu Legea 4/2013 și Standardul UNI 11648:2016 și este înregistrat în lista Accredia corespunzătoare.
Dar cum poți deveni manager de proiect certificat conform legii și standardelor menționate mai sus? Desigur, procesul pentru potențialii candidați este adesea confuz; care sunt pașii care trebuie parcurși pentru a obține această certificare, care este calea optimă de urmat și ce perspective poate oferi o certificare de management de proiect?
Acest modul didactic își propune să ofere toate informațiile necesare pentru participarea adecvată la examen pentru așa-numita „certificare terță parte” a managementului de proiect în conformitate cu Legea 4/2013 și UNI 11648: 2016. Acest examen urmează să fie realizat de un Corp de certificare recunoscut oficial și acreditat de Accredia. PM-urile certificate vor fi înregistrate în registrul Accredia corespunzător, conform prevederilor legale.
Această unitate introduce mai întâi studenții în lege și în reglementări. Profesorul va explica cu documentație adecvată motivele pentru care este convenabil să deveniți un manager de proiect certificat și să fiți incluși în lista corespunzătoare de Accredia, atât pentru OR, pentru profesioniști, pentru companii de inginerie, cât și pentru companii în general. De fapt, în toate acele contracte gestionate cu criteriile celei mai avantajoase oferte economice, atât pentru lucrări de construcții, cât și pentru servicii de arhitectură / inginerie, punctajele alocate aspectelor organizaționale în orice ofertă tind să fie mai mari dacă și atunci când sunt certificate certificate manager de proiect sunt implicati.
În cele din urmă, în scopul alinierii adecvate cu un curs despre managementul proiectelor în domeniul lucrărilor civile și infrastructurale, profesorul va discuta despre studii de caz în care profesorul însuși a fost manager de proiect sau consultant pentru activități de management de proiect. Aceste studii de caz sunt menite să ofere studenților cunoștințe practice care s-ar putea dovedi a fi foarte utile în timpul examenului pentru a deveni un manager de proiect certificat.
Contract de construcție Drept civil:
Analiză aprofundată a Contractului de Construcție („Appalto”) pentru lucrări private. Din motive comparative, se va face referire la reglementările privind lucrările publice din legea italiană, dacă este necesar.
Elevii vor învăța:
- Contractul de construcție ca contract tipic din Codul civil italian: definiții și conținut
- Cerințe. Valabilitate. Subiectele contractului de construcție
- Statut juridic. Comparație cu alte contracte
- Compensarea și ajustările prețurilor în contractele de construcție
- Execuția contractului: materiale, subcontract, prerogativele părților
- Executarea contractului: supraveghere, variații, finalizare
- Execuția contractului: imposibilitatea executării, defecte și răspunderi defecte
- Contract de construcție: reziliere și alte evenimente contractuale
- Cooperarea între întreprinderi: JVA și acorduri conexe
- Contractul de proiect ca instrument de gestionare a riscurilor
- Sisteme juridice mondiale și norme generale de formare a contractelor
- Contract de proiect: clauze esențiale
- Contract de proiect: clauze de răspundere
- Contract de proiect: răspundere extracontractuală
- Contract de proiect: defecte și garanții
- Contract de proiect: întreruperi
- Contract de proiect: soluționarea litigiilor
Tipuri de proiecte și lucrări:
În această unitate studenții vor învăța:
- Definițiile proiectului și tipurile de contracte: CPE, Serviciu, Sume forfetare, Rambursabile, Semi-rambursabile
- Elemente principale ale contractului și documentația contractuală (condiții generale, condiții speciale)
- Prezentare generală a principalelor garanții și pasive
- Structuri contractuale și tip de parteneriat: JV, Consorțiu, Subcontractant nominalizat
- Analiza clauzelor contractuale privind diferitele tipuri de contracte analizate
- O introducere în principiile gestionării creanțelor
- Studii de caz
Principalii părți interesate:
Studenții vor avea șansa să asculte și să se întâlnească cu:
- Nicola Di Pietro, consilier pentru achiziții departament, Direcția proiecte, Banca Europeană de Investiții
- Marco Padovan, fondator, Studio Legale Padovan
- Simone Arena, Departamentul Juridic de Externe, Impresa Pizzarotti & CSpA
- Vinicio Fasciani, consilier general, Salini-Impregilo SpA
- Gianluca Buoro, consilier general, Danieli Automation SpA
- Angelo Bianchi, PMP, consultant independent, specialist în achiziții publice
- Franco Lusuriello, Managing Director Design & Construction, Building Energy SpA
- Francesco Fava, director tehnic, Conteco Check Srl
- Sauro Mostarda, șef de operații, Solar Ventures Slr
Introducere în managementul contractelor pentru contractele FIDIC (roșu, roz, galben și argintiu):
Acest curs va descrie în detaliu toate aspectele contractelor FIDIC care sunt relevante pentru gestionarea contractelor. Va fi o „abordare practică” în cazuri reale, cu profesioniști cu experiență internațională. Pe parcursul acestui curs vor fi ilustrate anumite aspecte ale managementului riscului.
Elevii vor învăța:
- Generalități pentru toate modelele FIDIC ale condițiilor contractului.
- Concentrați-vă pe contractele de model FIDIC: suita Rainbow, edițiile 1999 și 2017, condițiile contractului, alegerea modelului.
- Norme privind achizițiile publice, pregătirea ofertelor, precalificarea, postcalificarea.
- Părțile și inginerul, rolurile și responsabilitățile.
- Clauzele FIDIC 1, 2, 3: definiții, angajator, inginer.
- Clauza 4 FIDIC: contractantul.
- FIDIC clauza 5: Cartea Roșie față de Cartea Galbenă și Argintie.
- Clauza 6 FIDIC: personal și forță de muncă.
- Clauza 7 FIDIC: material vegetal și manopera.
- Clauza 8 FIDIC: început, întârzieri și suspendări. Programul.
- Clauza 10 FIDIC: preluarea angajatorului.
- Clauza 11 FIDIC: defectează răspunderea.
Introducere în gestiunea creanțelor pentru contractele FIDIC (roșu, roz, galben și argint):
Această unitate va descrie în detaliu toate aspectele contractelor FIDIC care sunt relevante pentru gestionarea daunelor. Va fi o „abordare practică” cu cazuri reale prezentate și comentate de profesioniști cu experiență internațională.
Elevii vor învăța:
- Considerații privind achizițiile publice
- Selectarea contractului și alocarea riscurilor
- Atribuțiile inginerului în raport cu revendicările FIDIC 1999 și FIDIC 2017
- Anunțuri referitoare la revendicările FIDIC 1999 și FIDIC 2017
- Bară de timp în raport cu revendicările FIDIC 1999 și FIDIC 2017
- Dispoziții din clauzele 1 (generale) și 2 (angajatorul) care sunt implicate frecvent în revendicări
- Probleme controversate în legătură cu instrucțiunile și determinările inginerului
- Dispoziții din Clauza 4 (Contractantul) care sunt implicate frecvent în revendicări
- Început și termen de finalizare – Sub-clauzele 8.1, 8.2 și 8.3
- Rata de progres și de întârziere a daunelor - Sub-clauze 8.6 și 8.7
- Preluarea lucrărilor de către angajator - clauzele 9, 10, 11 și 12 (DB și EPC), modificări: clauza 13
- Mecanismul de plată din contractele FIDIC și gestionarea, drepturile și obligațiile sale ale părților în conformitate cu clauza 14
- Rezilierea contractului de către angajator – generalități privind clauza 15
- Suspendarea și rezilierea de către Antreprenor – Generalități privind Clauza 16
- Generalități privind clauzele 17 (Risc și responsabilități) și 18 (Asigurări)
- Forță majoră – Generalități privind clauza 19
- Contestații și arbitraj, Clauza MDL Fidic 20, clauzele 20 și 21 ale Fidic 2017
- Comisiile de litigii, istoric, acord de trei părți, condiții generale DAB
- Reguli procedurale DAB, proceduri suplimentare DAB
Introducere în analiza întârzierii:
Această unitate va duce studenții prin chestiunea complexă a analizei de întârziere în proiectele internaționale, metodologiile diverse și utilizarea criminalistică a analizei de întârziere.
Elevii vor învăța:
- Tipuri de întârziere scuzabilă
- Tipuri de întârziere neexcusabilă
- Productivitate
- Proprietatea flotei
- Importanța liniilor de bază și a actualizărilor
- Programe non-CPM, inclusiv: Just in Time, Lean Construction, LoB și Gantt
- Conceptele generale ale FSA, perspectiva adjudecatorului
- Bazele de planificare și programare
- Concepte generale FSA, practică în Italia
- Prezentare generală a metodelor FSA: considerente de bază în toate metodele FSA
- As-Planned vs As-Built: cum funcționează
- CPA: cum funcționează
- VIA: cum funcționează
- CAB: cum funcționează
- Întârziere simultană și probleme speciale
- De ce metode diferite dau rezultate diferite
Determinarea cuantului:
Această unitate urmărește să detalieze diferitele elemente de cost care trebuie luate în considerare la determinarea cuantumului într-o creanță.
Elevii vor învăța:
- Introducere în licitație
- Amorsarea ofertelor cu referire la evaluarea cererii
- Managementul revendicărilor și al VO
- Creanțe totale de costuri
- Creanțe modificate de costuri totale
- Analiza productivității
- Componența cheltuielilor generale
- Studiu de caz al cheltuielilor generale
De la cerere la litigiu, comisii de dispute, arbitraj:
Studenților li se vor prezenta subiecte majore despre arbitrajuri administrate și arbitrajuri ad-hoc. Ca și în industria construcțiilor, cea mai frecventă este cea ICC, accentul va fi pus pe ea fără a uita de arbitrajul ICSID și de regulile UNCITRAL.
Elevii vor învăța:
- Gestionarea daunelor. Analiza evenimentelor de risc ale angajatorului și antreprenorului care dau naștere la reclamații. Cauze și efecte.
- Mecanismul de soluționare a litigiilor (în principal formulare FIDIC): hotărârea inginerului, DAB, soluționare pe cale amiabilă, arbitraj.
- Comisiile de litigii: origine și dezvoltare, evitarea litigiilor și roluri, practică și procedură de soluționare a litigiilor.
- Contextul FIDIC: de la deciziile inginerului la comisia de dispute. Motivele pentru care consiliile de dispute au înlocuit inginerii ca soluționatori de dispute.
- Experiența italiană cu comisiile de dispute. Mecanisme existente în prezent sau în curs de examinare pentru soluționarea litigiilor de construcții.
- Caracterul obligatoriu al deciziilor comisiei de litigii.
- Prezentare generală a hotărârii din Marea Britanie în temeiul Legii din 1996 privind subvențiile pentru locuințe, construcții și regenerare.
- Tratamentul deciziilor adjudecătorilor de către instanțele din Regatul Unit în scopuri de executare.
- Statutul deciziilor comisiilor de dispute în contractele internaționale de construcție în condițiile FIDIC.
- Cazuri privind executarea hotărârilor comisiei de litigii, din cauza arbitrală care a deschis calea pentru tendința actuală de executare.
- Principiile arbitrajului internațional (arbitraj comercial împotriva investitorilor / statului, drept substanțial și procedural, convenție de la New York și legea model (UNCITRAL)).
- Contextul de arbitraj: probleme de jurisdicție, procedurale și de fond în litigiile de construcție. Acordul de arbitraj.
- Clauze de arbitraj cu mai multe niveluri. Tribunalul arbitral și instanțele de stat în desfășurarea procedurilor de arbitraj.
- Probleme procedurale tipice (brief-uri, probe scrise și orale, producție de documente, audieri și examinarea martorilor).
- Probleme de fond: rolul contractului și a legii de drept aplicabile.
Detalii de arbitraj:
Elevii vor învăța:
- Acordul de arbitraj
- Ce se face și ce nu se face atunci când se redactează clauze arbitrale
- Sediul arbitrajului
- Limba procesului
- Legea materială aplicabilă
- Arbitraj instituțional și ad-hoc
- Definiții și caracteristici
- Principalele diferențe
- Sistemul de arbitraj al marilor instituții arbitrale
- CAM Reguli de arbitraj
- Caracteristici principale
- Regulile de arbitraj ale ICC
- Reguli de arbitraj uncitral
- Caracteristici principale
- Tribunalul arbitral (număr, numire, independență și imparțialitate, rol, puteri)
- Arbitrajul SUA
- Arbitrajul SUA împotriva litigiilor Curții SUA
- Dovadă în arbitrajul internațional (dovezi documentare, declarații ale martorilor / rapoarte de experți, examinarea martorilor și experților)
- Relația dintre avocat și client: A. Cooperarea dintre avocat și client în pregătirea unui caz de arbitraj în construcții, B. Cooperarea avocatului și a clientului în localizarea și gestionarea probelor documentare.
- Arbitraj investitor-stat: definiția „investiției protejate”, diferența dintre „pretenții contractuale” și „pretenții din tratat”, protecțiile de fond oferite de legile și tratatele privind investițiile, mecanismul de soluționare a litigiilor, arbitrajul investitor-stat, Convenția ICSID, Investitorul -Arbitraj de stat in Sectorul constructii.